lördag 13 september 2008

Musik på WDS

Nu var jag ju inte på WDS tillsammans med alla andra, utan jag har fått läsa om utställningen på nätet och nu senast i Hundsport som kom igår. Det är alltid kul att ta del av ringrapporter och se alla fina hundar som placerar sig väl.

Visst hade det varit kul att vara där! Och lyssna på den väl valda musiken till finalaktiviteterna! (ironisk) Hmmm, hur tänker man när man väljer att spela Louise Hoffstens "Let the best man win"? Önskar man inte att vovvar med kvinnor som handlers ska ha lika stor möjlighet att vinna? Och är det handlern det handlar om? Jag undrar; hur många hundar är det som känner sig träffade av denna låt och sedan peppade av den? "Take a chance on me" kan ju alla känna sig träffade av som hoppas på ett gott domslut, både hund och handler (oavsett kön) och den låten är ju lite gullig i sammanhanget, så okej då. "The winner takes it all" är ju ganska given i finalringen, en svensk låt av ABBA och med en mycket passande text i refrängen, men den är ju lite hänsynslös till den goda tvåan, trean och fyran och så vidare.

Två låtar som hade varit både roliga och mer gruppstärkande, när konkurrensen är som hårdast, hade ju varit Olsen Brothers "We are all the winners, we are all the best, att vi får va tillsammans det betyder mest" och för den som undrar hur i helsike många hundar som var anmälda till WDS kunde de spela "Who let the dogs out, woff, woff" Den är ju dessutom klockren i ett hundperspektiv!


.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena