tisdag 30 september 2008

Ålandspannkaka

Solo kom till Åland och sågs och floppade! Man kan säga att det blev pannkaka av alltihop - Ålandspannkaka! :-)

Förutsättningarna för honom var inte de bästa. Vi försov oss på morgonen med en timma och fick väldigt bråttom iväg. Som tur var kunde Mellon och Lusse stanna med mamma i stugan. Men allt Solo fick på morgonen var en snabb rastning. Det blev ingen uppvärmning och mental laddning. Väl på plats på utställningen gick själva uppvärmningen okej, men till och från olika platser/situationer betedde han sig som en galning och skulle på alla andra hundar, nosa och gruffa. Han hann inte aklimatisera sig på utställningsplatsen innan det var hans tur i ringen och dags att möta domaren. Han kände att jag blev spänd och då ville han inte visa sig alls eller vara med på någon uppställning. Han sprang väl hyfsat men uttryck och så vidare sket han i! Där stod jag och kunde inte göra så mycket åt pannkakan jag hade i snöret, för han hade liksom en eremitkräfta dragit sig ordentligt in i skalet. Stackars lilla Solo! Vi fick nöja oss med en slät etta. Alltså inget CK och inte vidare tävlan i bästa hane-klass. Trist, trist. Tack Paula och Alex för det goda godiset men tyvärr så hjälpte det inte särskilt långt. Inte denna gången. Vi packade snart ihop oss och lämnade Eckeröhallen med svansen mellan benen... :-(

Nåväl, nu har jag kommit över det hela och kan blicka framåt igen. Tur är väl det! Det är bara att jobba vidare.

Bilder från Ålandshelgen kommer snart.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad tråkigt att det inte gick så bra. Men det är precis som du säger att blicka framåt. Alla har vi en dålig dag ibland även hundar. Nästa gång går det säkert mycket bättre.
Kram

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena