lördag 6 september 2008

Första certet!


Idag har vi varit i Högbo och deltagit i Svvk-utställningen. Det gick bra! Solo fick sitt första cert i unghundsklass! Äntligen! Kanske har det lossnat nu? I bästa-hane-klass kom han tvåa. Sen fick han se sig slagen i konkurrensen bästa unghund av Astrid (Xemxija Dellamorte Dellamore). Som blev BIS-3 unghund senare! GRATTIS Sofie Fahlin!

Detta är utanför ringen, innan det var vår tur.

Han var duktigare denna gången, i jämförelse med Svenstavik, och visade mer säkerhet i ringen, även om domaren, Åke Cronander, tyckte att Solo behövde tuffa till sig lite. Han var lyhörd både i rörelse och i stående och just för att han var mer säker i ringen gick det lättare att visa honom framför domarbordet. Det kändes himla bra! Han visade uttryck och lugnt temperament. Bilderna visar också att han inte är alltför tunn längre så linjer och proportioner blir bättre nu. Det enda han fick nedslag på av domaren var att han behöver bli säkrare i ringen och i mötet med domaren.

Här är ett utdrag ur kritiken

"Välskuret huvud, fina öron. Bra uttryck, utm hals, välkroppad/.../Rör sig med god steglängd"

Solo full fart framåt i ringen! Mot certet! Hej och hå vad vi är glada för det!
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS Solo och Helena till det första ceret!!!!

Kram "mormor"

Anonym sa...

STORT grattis till första certet!!! Ni var jätte duktiga inne i ringen och han är verkligen i bättre form nu! Han blir farlig snart ;-)

Kram på er!

Anonym sa...

Grattis till certet!

Ingrid o Tage o Elsa o Vilda

Anonym sa...

Grattis grattis till första certet och så slog ni till med det svåraste :)Nu kan ni ju åka var ni vill och strunta i om det är svvk eller skk. Måste kännas härligt.

Ni var verkligen värda det.

Kram sofie och Astrid

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena