fredag 5 september 2008

Imorgon är det dags för Högbo

Ikväll blir det lite putsning av Solo för imorgon åker vi till vackra Högbo Bruk på utställning, Svvk. Det är bara Solo anmäld så imorgon är det bara han som följer med. Mamma är hundvakt åt de andra två här hemma.

Putsningen lär nog gå fort, det är bara klorna som behöver klippas och öronen kanske behöver "gröpas ur" lite grann! :-) Solo är riktigt duktig nuförtiden med kloklippniung; det är skönt.

Jag hoppas att domare Åke Cronander tycker att Solo är fin och inte för tunn! Har hört att han är sk "rörelse-domare" dvs att han anser att rörelser är viktigare än hur hunden ser ut stående. Jag vet inte riktigt grunderna till det men det spelar väl ingen roll. Kanske handlar det endast om tycke och smak, att han faller för en hund med vägvinnande steg. Solo kan ju röra sig men han blir lite stel när han står nu av de mest märkliga skäl.


Här är en bild från i söndags i rasthagen. Solo fick privilegiet att gå dit och busa själv. Lite utställningsträning blev det också... Om han har gått upp lite i vikt sen Svenstavik så är det väl marginellt men jag hoppas att ni ser en lite skillnad...? snälla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild! Lite till kan han ju lägga på hullet men det ser klart bättre ut nu! Grattis till certet!

Kram Sofie

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena