torsdag 7 augusti 2008

Vackra Ljusnan



Här är ytterligare några bilder från helgen i Svenstavik, 2-3 augusti. Vi bodde i Rätansbyn som ligger ca 4 mil från Svenstavik. Campingen ligger på höjden och man har en fantastisk utsikt över Ljusnan. Förra året badade jag här men denna gång var det något för kallt i luften för att jag skulle hoppa i! Det är inte roligt att komma upp och behöva frysa. Men jag gissar att vattnet håller en temperatur på ca 18-20 grader.




Fotografen Jörgen Pettersson hamnar ibland bakom sin egen kamera, faktiskt! :-) Här är vi på tur i området runt campingen. Skönt att slippa fästingar.



Fredagkvällen bjöd på sol och värme. Men Mellon - vad är det som är så roligt? Har matte fått något konsigt på näsan? :-)


.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena