söndag 24 augusti 2008

Bakom galler må vi stå!


Hej och hå! Här får vi stå! Nja, inte Mellon, han håller sig ju på rätt sida staketet förstås!

Jag försökte just ha Solo ute en kort stund för att fota honom lite i den härliga augustisolen. Men det gick inte! Han var på väg att hoppa över staketet! Och det hade inte varit lyckat, för han hade precis ätit. Jag fick nöja mig med andra motiv, som några av de odlingar jag ägnat mig åt i sommar.



Det är fint väder i helgen! Sol både i igår och idag. Igår gick vi till rasthagen och killarna fick springa. Mellon var på toppenhumör och sprang och busade med Solo och pinne (när Lusse var kopplad!). De sprang bredvid varandra som två parhästar med pinnen i munnen, samtidigt.

Vad ska man tro om den här Solo!? Kräsnare kille får man leta efter! Nu är han jätteduktig och äter oftast upp all maten. Som efterrätt har han fått smörgås med ost eller leverpastej. Detta för att lägga på sig lite hull. Men tro det eller ej, nu har han börjat rata brödet! Osten och smöret äter han upp men spottar ut brödet. Han äter alltså bara halva mackan! Helt otroligt! Så nu har jag gått över till ekologiska Diegestive kex. Det går BRA! Mums, verkar det vara. Åtminstone ett tag... :-)
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah vilken hund han verkar värre än Maysan och hon är hemsk med maten ibland tycker jag.

Anonym sa...

Hej!

Var länge sedan vi hördes av! O vad hittar jag i gästboken hos badavie...jo en länk till en blogg men underbara bilder på Runas valp Lusse. Åhhh så stor han blivit..."LOVE" I dagarna kommer vi att få besök av Lusses bror Hjärter som bor i Norge. Ska bli så kul att återse de små söta valparna. Fast nu är väl även han större gissar jag på ;) Ge Lusse världens största puss från gammelmammorna och Runa och Troja.

Ha det så bra! kram från oss!

Anonym sa...

Bra jobbat Solo! Se till att få i dig så mycket smaskigt och snaskigt som du bara kan! Gammalt bröd kan väl någon annan äta (tex vi:)
Hejarop från Skåne till hela flocken från hundarna som minsann får hålla tillgodo med brödet också! Tage o Vilda o Elsa

Anonym sa...

klart att du ska visa Solo vad lc är för någonting. Du får satsa på att försöka ta en licens på honom. Maya ställer gärna upp som stödhund ifall du behöver en.
Helt klart kan vi kolla upp det det med "sambo" och samåkning. tror också att det är det som gäller i framtiden ifall man ska kunna göra allt man vill. Både lc och utställning nästa år kommer att kännas i plånboken.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena