onsdag 20 augusti 2008

Lugn natt

I natt har jag i alla fall fått sova ganska ostört. Solo behövde bara gå upp en gång vid 4-tiden. Då tassade han runt och jag vaknade av det och han fick gå ut och kissa. Han var riktigt kissnödig då. Han fick också ett nytt täcke i bädden då det hade kommit lite kiss där (mycket tvätt blir det!)

Men skönt att jag kan jobba idag och inte vara helt slut. Har arbetat hemma framför datorn fram till nu. Det är möte på em så jag ska cykla iväg om en stund. Killarna har nyss fått en lunchpromenad i det fina vädret och de verkar helt nöjda. Tänk om alla dagar kunde vara så här! Jobba hemma halva dagar! Det blir såklart annorlunda när undervisningen börjar i september. Men jag har goda förhoppningar om att det ska gå smidigt.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Skönt att du inte har behövt gå upp flera gånger på natten utan bara en gång. Att bli väkt hela tiden tar verkligen på krafterna.

Tur att du har kunnat jobba hemmifrån.

Vet inte vad mina hundar dricker men jag tycker att de dricker lite vatten mot vad de skulle göra. Maya är nog bara där en gång per dag och då dricker hon sin dagsranson. Om det inte är supervarmt ute vill säga då dricker hon ju mer.

Anonym sa...

Jo, men visst kan man väl ha ett utländskt cert vilande/till godo? Det är väl bara det att hunden måste vara två år vid tillfället?
Vi ska också till Åland, ska bli kul!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena