fredag 22 augusti 2008

Kommande utställningar

Solo är anmäld till Högbo Svvk. Jag hoppas att jag kan få upp honom lite till i vikt innan dess och jag hoppas också att han är i bättre form, mentalt. Nu har hela huvudet fullt av dofter och hela kroppen full av hormoner, gissningsvis! Jag menar, hur kan man veta säkert? Han blir i alla fall lite konstig av allt det, kan man säga! :-)


Solo är också anmäld till Eckerö (detta råkade mamma avslöja i en kommentar tidigare!), bara för skojs skull! Vi har ju nu en tradition att åka till Åland varje september och den vill vi inte bryta. Vi hyr stuga för hela helgen och nu detta år hyr vi ju även bil för att komma fram och tillbaka. Det är bara tråkigt att jag inte kan ställa ut varken Lusse eller Solo och ha chans till utdelning. Reglerna är ju ändrade så att om Solo och/eller Lusse mot all förmodan skulle gå och plocka cert så kan de inte använda sig av det längre fram. Man kan inte ha ett utländskt cert till godo. Och Solo och Lusse är ju som bekant inte svenska champions än! Så de kan inte bli finska champions med ett finskt cert. Nu är jag lite osäker på (har läst men glömt) om ett cacib för internationellt championat kan vara vilande?? Nåväl, hur som helst kommer vi att tävla för skojs skull och går det bra, för Solo och mig, så får vi väl åka från Åland med äran! Och det är ju inte illa det heller. Nu till en annan viktig aspekt av denna anmälan till Eckerö; jag ÄLSKAR hallen där utställningen är! Det är så trevligt att ställa ut där och vistas där. Om du inte varit där så rekommederar jag verkligen att åka dit. Arrangemanget för övrigt är toppenbra!


Vi kommer också förstås att anmäla till HUND 2008. Antingen tar vi oss dit kommunalt eller så hyr vi bil. Bil tänker vi inte köpa förrän någon nästa år.

Här är några bilder från Åland, tidigare år.


Mellon (sept 2005) blev BIM mot syster Vega och fick sig tilldelat ett finskt cert! Då visste glädjen inga gränser! Åh, så himla kul det var. Mellon skulle sen när han blivit svensk champion också bli finsk, wow! Nja, så himla snyggt står han inte på bilden! Han stod nog bättre i ringen, framför domaren.



Åland 2006 på semster en vecka med Mellon, Lusse och mamma.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Finland kan vi inte spara certen om hunden inte är över två år. Därefter kan de spara cert tills det svenska infaller.
CACIB får man börja tillgodräkna sig när som helst efter 15 månaders ålder oavsett var man vinner dem.

Åland är verkligen en höjdarutställning, väldigt mysigt, bra underlag och lite roliga priser.

Kram Sofie

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena