måndag 31 maj 2010

Välkommen Ennio









Tro det eller ej men härmed presenterar jag familjens nytillskott - Badavie Prince Charming "Ennio". Han är fem månader och är en otroligt söt och social liten salukikille. Han kom hit i lördagskväll och har redan anpassat sig väl till övriga familjemedlemmar. Solo var helt galen när han kom men har lugnat sig betydligt nu och är näst intill förälskad i Ennio och följer honom överallt. Lusse har sina integritetsgränser och säger skarpt ifrån om den lilla valpen kommer för nära. Mellon agerar lekfarbror såklart!

Möt även Ennio på http://www.badavie.com/ under Litters och P-kullen!






:-)

4 kommentarer:

mojes sa...

Grattis till den söta lilla valpen och lycka till!
Kram mormor

Sofie sa...

Grattis till nya killen. Hoppas han följer med till Avesta så man får se honom. Häftigt med fyra hundar. Känner mig rätt nöjd med tre :))

Ingrid sa...

Grattis till nytillskottet, han ser supersöt ut! Ni måste komma ner till Skåne någon gång så vi får se gänget "live".

Annelie sa...

Åh vad gott att han hamnat i en go flock med vänner att leka med. Jag passade "Prince" ett par veckor i maj och han var helt underbar och jag är så förälskad i honom. Hans mamma "Hoppsan" bor hos mig några veckor tillfälligt och är en mycket trevlig tik. Jag har några bilder på Prince på min hemsida under foto maj.
Lycka till med den lille charmören

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena