tisdag 4 maj 2010

Är det roliga slut nu?


På gräsplanen


Strax innan jag släpper dem



Bakom Mellon syns ängen. Visst står han fint, Mellon?

Lusse vilar

Jaha, som ett brev på posten kom förbudet! Och det är ju väldigt svårt att föreställa sig att det inte har något med oss och våra hundar att göra... Visst, det finns andra med hund här som också kanske släpper dem lösa, men då undrar ju jag vaför inte förbudet kommit tidigare?
Platsen där vi släpper Mellon och Lusse lösa är ett gärde som rymmer en välskött gräsplan som används för fotbollsträning och granne med denna finns en äng. Hundarna springer därmed både på gräsplanen och på ängen. Vad jag varit väldigt noga med är att de inte får bajsa på gräsplanen. Jag, som känner mina hundar, vet när de är på väg och bajsa och då har jag "beordrat" dem att gå och göra ifrån sig på ängen, bland grästuvor och stenrösen. Jag är 99,99% säker på att ingen av vovvarna har bajsat på gräsplanen! Vad föranleder detta hundförbud, och därmed också människoförbud eftersom jag som hundägare ofta umgås med mina hundar utomhus och känner mig diskriminerad, om inte ett rent och skärt hundförakt? Jag menar, vad fan gör det att hundarna springer på denna gräsplan? Deras tassar förstör inte mer än vad fotbollsskor gör! Åh, vad upprörd jag blir!
Nåväl, vi kommer att fortsätta släppa vovvarna lösa, men int på gräsplanen utan på ängen och så får vi hoppas att det fungerar.
Här är i alla fall några fler härliga springbilder.




:-)

3 kommentarer:

mojes sa...

Usch va´tråkigt...dom hade ju så kul...hoppas det går bra att vara på ängen istället
Kram mormor

Jörgen sa...

Vad mig anbelangar, så kan vi vara på samma ställe! Åt h-e med förbudskyltar! Klart killarna ska få springa...

Snart dyker väl vi upp i Grannfejden med Aschberg;)

Emelie sa...

Härliga bilder på hundarna! Hoppas ni kommer kunna släppa hundarna där i fortsättningen. Försökte maila dig, fick ett autosvar tillbaka men du kanske har en annan mail du använder? Ville bara säga att jag (äntligen! trodde jag hade gjort det!) har länkat till din blogg via min :)

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena