måndag 24 maj 2010

Solo BIR x 2

Helgen får väl lov att summeras som lyckad med Solo BIR på SvVK lördag och BIR på SKK söndag. Lusse fick tyvärr ytterligare en tvåa på SvVK men tog igen detta en aning på söndagens SKK-utställning genom att vinna i öppen klass med en slät etta och placera sig före de tre andra hanarna i öppen klassen.

Solo var lagom på hugget på lördagen i gruppfinalen men plockades inte ut av domaren för någon placering. På söndagen var han på sitt galnaste humör och hade nog inte en sportmössa i den stora gruppfinalen. Ringen var trång, domaren hastig och slarvig och Solo motsträvig. Då går det ju bara inte! Men - någon heder till Solo ändå; han var endast tiktokig och inte skogstokig! :-) Med det innebär att han höll sig hyfsat i skinnet men var inte det minsta intresserad av mig eller det goda godis som jag hade att locka honom med. Så fort han fick chansen skulle han snoka efter härliga tikdofter istället. Jag blir rätt sur på dessa närvarande löptikar vid utställning... morr!

I övrigt hade Lusse och Solo en lyxhelg på hotell med sköna sängar och god mat och godis!

Mamma och jag hann också med att ha lite trevligt både på fredag och lördag kväll.


:-)

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Wow! Grattis! Två BIR på en helg - bra jobbat!
Kan hålla med dig angående löptikar, vet ju själv hur kul det varit i alla år med Tage i ringen. Men nu när jag har tik också, känns det lite kluvet, man vill ju dit om man anmält. Men absolut förstår jag alla hanhundsägare.

Emelie sa...

Grattis, två bir på en helg -inte illa! Själv tycker jag att tikar som löper ska stanna hemma! Goliat blir alldeles galen och det är omöjligt att få kontakt med honom... Har ju faktiskt både tik och hane, och om Taika löper när det är utställning så får hon stanna hemma! Fast man brukar ju ha rätt bra koll när det är dags så då anmäler vi inte henne till några uställningar när hon har sitt löp. Men grattis till Solo (och dig!)!

mojes sa...

All kredit till dig Helena, du gjorde ett jättebra jobb med Solo - behöll både tålamod och lugn - synd bara att den knäppisen inte kunde svara uoo bättre

Lusse "ängelen" gjorde ett bra jobb men räckte inte hela vägen fram
GRATTIS till er alla tre
Kram mormor

Unknown sa...

Hej Helena!
Hittade din blogg och har läst lite både om hundar och husköp.
Har undrat genom åren hur du har det.
Vore kul att höra lite mer om vad du har för dig nuförtiden.

Stor kram
Anna (fd Hellström)

Sofie sa...

Grattis till två BIR i sundsvall:) Synd att inte Lusse föll domaren i smaken. Sen trodde faktiskt jag att utställningen var utomhus. Sen måste jag också erkänna att jag struntar i om mina tiker löper. Ställer dem i alla fall.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena