torsdag 20 maj 2010

Igår var Solo på ringträning

Jag tror att jag kommer att vara ganska trött ikväll... Love ville idag börja dagen när klockan var tjugo i fem. Suck! Så det här inlägget skrivs när klockan är 05.30 på morgonen! Och jag är rätt mör efter en intensiv träning med Solo igår kväll. Vi var till Brottby i närheten av Vallentuna och tränade med Sofie. Ja, det var andra hundar där också men inte så många som jag hade förväntat. Vi kanske var ungefär 10 allt som allt? Svårt att uppskatta när jag var så koncentrerad på Solo! :-)

Hursomhelst var Solo mycket duktig! Han överträffade verkligen mina förväntningar och jag måste konstatera att all träning verkar landa i honom. Visst, han var rätt uppgasad när vi kom fram till platsen men han lyssnade på mig och hanterade att det var andra hundar runt omkring honom riktigt bra. Han hade också turen att få hälsa på en liten tax-fröken på ett och ett halvt år.

Huvudsakligen tränade vi hantering. Jag jobbade såklart extra mycket med kontakt och lydnad. Det märks att Solo kan alla sina kommandon. Nu gäller det att hålla hans energi på en lagom nivå. Jag är rätt orolig att han plötsligt svänger om och slutar samarbeta med mig. Han måste tycka att utställning är roligt!

Jag fick förmånen att hälsa på fina lilla Justin! Åh, vilken mysig liten kille och så sööööt!

Tack Sofie för detta träningstillfälle! Nu känns det som att vi skulle kunna ha en rätt okej utställningshelg i Sundsvall!


:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena