fredag 30 april 2010

Trevlig Valborg!











Som jag berättade i ett tidigare inlägg skulle vi bygga staket i helgen men det blir inte så för virket hann inte levereras. Det är skönt att vi inte ska snickra i helgen för jag är väldigt trött efter en intensiv arbetsvecka.


Vi har tagit det ganska lugnt idag och njutit av vårvädret. Det har ju torkat upp rätt bra i markerna och nu kan vi obehindrat släppa hundarna lösa! Ja, tro det eller ej, men vi kan släppa åtminstone Lusse och Mellon lösa nere på gärdet precis om hörnet där vi bor. Jag började att släppa dem för drygt en vecka sen och först släppte jag bara Lusse och hade Mellon i koppel. Jag litar mer på Lusse för han älskar ju att springa och är det bara han som är lös cirkulerar han mest runt mig och Mellon. Mellon tenderar ju att "vandra iväg" och nosa på spännande saker och samtidigt slå dövörat till. Men Mellon har fattat vad jag vill med denna aktivitet och han är jätteduktig på att komma på inkallning, om än något lojt.

Nu är jag så glad att jag kan spricka när jag tänker på det att jag faktiskt kan släppa mina killar lösa, praktiskt taget utanför tomten, och de kommer när jag vill! De visar verkligen hur lyckliga de är över detta och min lycka vet inga gränser! Jag överdriver inte! Visst blir det skönt med en tomt inom någon vecka, men att kunna gå ner på gärdet och släppa hundarna det slår allt!


Här är några bilder tagna med mobiltelefonen för några timmar sen. Lyckliga hundar!!
På bild nr 2 ger jag kommandot "varsågod". Lusse drar iväg som en kanonkula. Mellon är lite långsammare... :-) Love tittar nyfiket på!



:-)

2 kommentarer:

Ingrid Paulsson sa...

Oj vad det ser härligt ut! Trevlig Valborg på Er!

mojes sa...

Det var verkligen en fröjd att se hur killarna blev som "kalvar på grönbete" ute i det fria på ängen, även Love uppskattade friheten att dra runt på sin vagn
Ni har fått det riktigt bra på landet!!!!

Kramar till er alla
Mormor

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena