tisdag 20 april 2010

Vem tog sorken?


Här händer så mycket hela tiden att jag inte hinner med att blogga. Men en sak som jag bestämt att jag måste berätta om, även om det var några veckor sen det hände, är när familjen Sork fick vetskap om Trions inflyttning i området!
Vi var ute på en stillsam promenad allihop, dvs alla tre hundarna var med. De snokade runt som vanligt och vädrade efter fasan, sork och hare och spanade fågel och fjäril både högt och lågt. Rätt som det är hugger X in på något alldeles vid vägkanten som jag inte hinner uppfatta vad det är. Nej! ropar jag. Då ser jag att det är stor sork som fått ett dödande hugg. Åååh! grinar jag till. Den plågas till döds, sorkstackaren. Så då säger jag Varsågod till X och Y som nu blivit 100% intresserad av dramat. Båda rusar fram och ska nosa på bytet. Då hugger sorken till mot X:s nos varpå den får sig en rejäl lufttur för X reagerade kraftigt på angreppet. Efter luftturen på ett par meter drar sorken sin sista suck och jag står och mår riktigt dåligt i magen. Usch, stackars liten sork som just vaknat ur vintersömnen och kommit ut i vårsolen... Hundarna vill fram men nu får jag tvinga dem tillbaka. Sork till middag blir det inte, inte idag i alla fall framför mina ögon. Flera gånger efter incidenten vill X undersöka bytesplatsen i hopp om att sorken ligger kvar. Men den har nog blivit mat åt någon kråka vid det här laget.
Vem av de tre änglarna på bilden tror du är vår stora sorkdödare?
:-)

2 kommentarer:

mojes sa...

Eftersom jag var med på turen ska jag inte avslöja sanningen men det var verkligen en upplevelse att se allt som hände...
Mormor

Sofie sa...

Skulle så gärna vilja tro att det är Solo men jag gissar på Lusse. För han är den enda ängeln på bilden som jag inte kan tänka mig som sorkdödare :)

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena