måndag 5 april 2010

Utställningen i helgen


Vi var på utställning igår, söndag. Det var STOKK som arrangerade den sk "Lilla Stockholmsutställningen" på Älvsjömässan. Jag hade endast Lusse anmäld och det känns som vanligt bra att bara åka med en hund, speciellt skönt är det att ha med Lusse. Han är lugnet själv och man behöver nästan inte hålla i hans koppel. Han följer lugnt med vart man än går, bland hundar och människor.

Det var också trevligare än vanligt att vara på utställning för jag var inte så himla trött utan kunde njuta av alla salukis i salukiringen och sen även alla faraohundar i sina bedömningar och en titt på Ridgebacks hade vi också ork till övers för.

Lusse hade otur igår med en domare som inte gillade hans frambensrörelser samt nosparti. Så vi fick en tvåa! Fyyy, vad tråkigt. Än har jag inte börjat misströsta, men det är klart att jag är nedslagen. Nu blir det mycket cykling för Lusse ett bra tag framöver så att han får ordning på frambenen och han behöver också mycket utställningsträning så att han blir säkrare på sig själv i ringen.


Men för mig är han, oavsett vad någon domare tycker, den finaste saluki som finns!



:-)

1 kommentar:

mojes sa...

Det kan inte vara lätt att se maskulin ut när man är så söt som Lusse, men träning för frambenen är säkert bra
/mormor

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena