måndag 5 april 2010

Läget på landet


Är jag inte snygg i min nya kavaj?


Hmmm, kanske lite oskönt...


Nu kan vi väl säga att hundarna är väl installerade i det nya huset på landet! De har hunnit vänja sig vid både inne och utemiljön och de stormtrivs här ute. Nya spännande dofter från skogen, hästar, rådjur, sorkar, fasaner och säkert många, många andra djur får vovvarna att spralla till titt som tätt. Inne har Solo blivit lite rastlös ibland och han har därför redan fått börja cykla istället för att promenera. Cykelträningen måste dock först och främst handla om kontakt och lydnad innan han kan få ut så mycket fysiskt av det. Han är nämligen livsfarlig att cykla med! Han är på spaning hela tiden och är därmed bokstavligen som ett tickande bomb att hålla i när man cyklar. Han kan närsomhelst försöka med att sticka iväg efter något som rör sig, fågel eller råtta eller tom en fjäril. Inne har de ett eget rum! Men som sagt, Solo blir lite tosig ibland och då kan det bli som bilderna visar... En ordentligt "trashad" madrass.



:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena