fredag 4 juni 2010

Bloggen uppdaterad!

Nu har jag gjort några ändringar i bloggen på grund av Ennios medlemsskap i familjen! :-) Jag har ju inte längre en trio utan en kvartett - fyra hundar. Ennio har också fått en egen plats i vänstermarginalen.

Några andra små ändringar har också gjorts här och där. Bland annat har jag lagt in min e-postadress i välkomsttexten. Det betyder att jag kan kontaktas via e-post för den som vill.

Ennio har nu verkligen funnit sin plats här hos oss! Han har boat in sig i sovrummet där han vältrar sig i sängen både dagtid och nattetid! :-)

Igår släppte vi Lusse och Ennio lösa nere på gärdet. Vi trodde att förbudet mot hundar på gärdet/fotbollsplanen gällde hund över huvud taget, men förbudet handlar om att man inte får lämna bajs där har vi fått veta. Och det gör vi så klart inte, lämnar bajs alltså! Ennio var lite skeptisk först till att springa med Lusse för Lusse har ju varit lite skarp mot honom tidigare. Men faktum är att Lusse har släppt ner garden helt och markerar inte alls mot Ennio längre. Tvärtom försöker han busa med honom inomhus och det ser så roligt ut! Hur som helst, båda två sprang och hade roligt och kom klockrent på inkallning, båda två.

Ennio är fortsatt en liten dröm att ha att göra med. Han är så mysig, charmig och söt så det känns knappt att vi har en 5-månaders valp här hemma. Solo var endast vild och galen över Ennio den första dagen och efter att han fått bekanta sig ordentligt med honom har han återgått till sitt vanliga jag. Det var ju himla skönt. Vi var rätt oroliga ett tag att vi hade ställt till med något förfärligt genom att utöka flocken med en liten parvel.

:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena