söndag 6 juni 2010

Sommar, sommar...


Här kommer Ennio!


Lusse försöker busa igång Ennio.
Love som är så hundvan struttar runt bland springande hundar.
Min älskade Love!

Ca 100 meter från huset kan vi släppa vovvarna lösa och låta dem springa och leka. På gärdet/fotbollsplanen som jag bloggat om tidigare. Det är livet! Speciellt på sommaren! Nu är det dock endast våra två salukis som vi avslappnat kan släppa lösa. Mellon funkar ju hyfsat men Solo litar vi inte en sekund på även om han är mycket duktig ibland ;-) Jag VET att han inte kommer på inkallning om det skulle dyka upp en hare eller en hund på promenad. Det bara är så. Men visst vore det drömmen om alla hundarna kunde vara lösa och springa och busa och man kunde slappna av samtidigt? Nåväl, nu är i alla fall staketet klart och tomten är nästan helt anlagd så då kan vi låta Solo vara ute hur mycket som helst. Han kanske inte kan springa fullt ut, som han skulle på nere på gärdet, men han kan härja och busa! Och få mycket frisk luft och en massa stimulans. Det längtar vi efter.

Appropå hundförbudet på gärdet/fotbollsplanen härnere så har vi fått veta att man visst får ha hund där! Bara man plockar upp bajset efter sig, och det gör vi ju! :-) Sommaren är räddad!
:-)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vilket härligt kort på Love och hundarna. Underbar sommarbild.

Anonym sa...

Han ser så blyg ut... Love alltså
:)
Kram Joakim

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena