tisdag 8 september 2009

Tidsbrist och dålig planering

Tyvärr blev det ingen tävling för Solo och mig på Öland i söndags. Vi var tvungna att avstå på grund av dålig planering och tidsbrist. Det skulle ta oss åtta timmar att åka hem efter utställningen och då hade vi i bästa fall varit hemma runt midnatt. Jag hade inte tagit ledigt från jobbet på måndag morgon och skulle ha varit helt död om jag kommit hem så sent. Att hålla föreläsning på de grunderna kl 8.15 på morgonen är inte roligt! Såååå tråkigt att inte få chansen att ställa ut Solo som nybliven champion.... men så är livet. Man kan inte få allt! :-(

Men självklart tar vi nya tag inför Åland! Solo och en annan hund är anmäld. Gissa om jag är nyfiken på vem det är? Vet du? Please, let me know!


:-)

3 kommentarer:

Sofie L sa...

Det är syrran Inez som kommer ;)

Helena sa...

Tjoho, vad roligt! Och spännande! Blir kul att träffas också, förståss! ;-)

Meiju sa...

Good luck! Hopefully Solo gets the CC!! It would have been nice to enter Riemu and meet Solo and you, but we are lure coursing in Helsinki same day.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena