söndag 13 september 2009

Solo och Mellon med dåliga magar...

Både Solo och Mellon har haft otur några dagar nu med dålig mage. Tack och lov verkar det inte vara så allvarligt. De verkar vara på bättringsvägen. Jag har valt att ge dem den dyrbara dieten kyckling och potatis. Nja, potatis är ju ganska billigt men kyckling... och det går ju åt en hel del! För det viktiga är ju att inte snåla på dietmaten när hunden har dålig mage. Kycklingen som är len och mild renar ju tarmen så det är bra med ordentliga portioner. Om det inte är så att hunden verkligen har en bakterie. Då ska man ju gå försiktigt tillväga och helst låta hunden gå utan mat ett par dagar innan man börjar med dieten och då är det viktigt med små portioner. Jag var orolig ett tag att Solo var sjuk på riktigt och jag kunde för mitt inre se en mager och skraltig hund lagom till nästa utställning som är om ett par veckor. Åland! Jag längtar...



:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena