måndag 28 september 2009

Rapport från Åland


Solo i rörelse i ringen. Kanske lite för ivrig? Han behöver slappna av lite ytterligare så att han får ner rygglinjen.


Solo och jag på BIM-plats och Sofie och Inez på BIR-plats. Grattis Sofie och grattis även till en fjärde placering i gruppen!


Kanske lite för alert i ringen?
Vistelsen på Åland var som vanligt härlig och vi hade tur med vädret. Det brukar vara fint på Åland den här tiden på året.
Lusse och Solo var de hundar som följde med denna gång. Mellon fick vara hemma hos hundvakten Erica, Tomas och Isabelle och jag är rätt säker på att han blev ordentligt bortskämd. Han verkade i alla fall väldigt nöjd när jag hämtade honom.
Lusse var inte anmäld till utställningen utan fick hänga med som maskot. Solo hade en tidig start på söndag morgon. Efter fyra cirnecco del etna var det Solos tur. Han och jag hade god kontakt och jag kände mig inte så förfärligt nervös. Jag kände att jag kunde hantera situationen och att både Solo och jag var i ganska god form. Förutsättningarna verkade stämma. Dock så lyckades jag inte riktigt ställa honom som jag ville. Han stod väl hyfsat men inte riktigt bra. Han är ju lite tunn efter att varit dålig i magen och då är det inte snyggt om han står för utställd. Då måste jag ställa honom mer fritt och moderat. Det som vi hade fokuserat på i uppvärmningen var rörelser och jag kände att han var följsam och alert. Kanske lite för alert? Tänk vilka skutt han kan ta!
Domaren blev i alla fall förtjust i Solo och delade ut exellent (ck i form av en liten rosa rosett) och cert och cacib. Gissa om jag blev glad? Det var liksom bara roligt efter det att tävla om BIR och BIM!
Vilken lyckad helg! Och vilka fina presenter man får för pris och placering. Solo vann ett vackert fat i keramik med tassavtryck!
:-)


3 kommentarer:

Jörgen sa...

Jag är väldigt glad att det verkar ha lossnat för Solo när det gäller beteende och då har ju priserna oxå kommit. Stort grattis till Solo och hans fantastiska matte!:)Härlig inställning!

Ingrid sa...

Grattis från fan-cluben i Skåne! Ingrid, Tage, Elsa o Vilda

Joakim sa...

Jag ar valdigt glad att det verkar ha lossnat for Solos matte nar det galler beteende :) Stort grattis till er allihopa !! /Joakim

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena