tisdag 10 februari 2009

Intet nytt

Här är det lugnt och vädret verkar vara "fastfruset". Vilken märklig vinter vi har här i mellansverige! Jag är glad att det är vitt på marken, men det är ju inte mycket snö. Och det är nästan samma temperatur varje dag. Jag skulle önska lite variation. Kanske mera snö, minus 15 grader, snöstorm och så minus två grader igen och kanske lite snöglopp också. Det är trist för alla barn som får åka pulka på iskanor och hundar som inte kan springa i snön. Jag släpper inte hundarna om det inte har snöat eller om det varit påfruset för de gör illa sig på skaren och skär upp hasor, trampdynor och klor.

Men, Solo verkar vara inne i en lugn period, löptikar till trots och har många lyckade hundmöten med sig i bagaget. Roligt!

Vad som är mindre roligt just nu är att jag upptäckt en knöl i nacken på Lusse. Jag såg den för bara en stund sen. Han fick rabiesvaccin för någon vecka sen. Kan det vara det han reagerar på nu? Eller är det bara en tillfällig "fettklump"? Kan det vara hormonellt? Jag vet att vissa hundar kan få kala fläckar på huden, svansen exempelvis som bevis på hormoner, men klumpar? Hoppas att den försvinner av sig själv, snart. Vad kan det annars vara?


-

3 kommentarer:

Sofie sa...

Maya har haft en knöl precis där Lusse verkar ha sin. Den försvann efter ett tag jag vet inte var det var. Har fått förklarat för mig här i dagarna att fettknölar inte försvinner av sig själv. Har hunden haft en knöl och den försvinner så är det troligtvis en cysta. Cystan finns kvar men vätskan har försvunnit. Så om man ska tro veterinären så har Maya haft två cystor en i nacken och en på benet. Båda nu "borta" Det är trist med knölar.

Här har vi massor med snö kolla bloggen ;) Ni får flytta några mil längre upp i landet.

Anonym sa...

Hej Helena! Jag är ju inte ute efter att spana in dina hundar först och främst, utan något helt annat! Nyfiken! :-) Kanske händer det idag? Hoppas att du mår bra! kram, Laura

Sofie sa...

Oj nu blev även jag nyfiken. Är det på G :)))

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena