fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13:e

Jag är inte vidskeplig. Men jag ryser ändå när jag tänker på dagens datum. Jag tror att det beror på en blandning av erfarenheter från läskiga filmer samt en tro på det mest osannolika - att något läskigt eller farligt skulle hända. Men jag är inte vidskeplig per definition. Men jag lockas av det läskiga... för att det är spännande. Och då är det ju lätt en sån här dag att hetsa upp sig i onödan! Ikväll blir det inte bio för jag tror inte att jag orkar det samt att det krockar med "På spåret2 på TV (ÄLSKAR Filip och Fredrik) men annars hade kanske den nya versionen av Fredagen den 13:e varit ett alternativ!? Den har premiär ikväll. 29 år senare kommer Jason tillbaka, säkert mycket läskigare än sin förlaga. Huva!!! Nu hör ju också till saken att hundarna också bromsar ett bio-besök. Jag har svårt att lämna dem själva kvällstid. Om man ska vara borta från ca halv fem till halv tio (bio, buss och kanske en matbit på stan) så missar hundarna sina kvällspromenader och ordinarie matstunder. De brukar bli lite förvirrade av det. Det märks när man kommer hem och då får man lov att förskjuta kvällen lite, vilket innebär att man kommer sent i säng. Så hundarna gillar inte när det är biokväll - det är min slutsats. Slutsatsen haltar, jag vet, men den är som säkert märks grundad även på mina känslor... (vill inte lämna hundarna på kvällen)

Ta det lugnt idag! Snart är fredagen den 13:e över och imorgon får vi en mycket ljuvligare dag - Alla Hjärtans dag! Tänk om det händer något fantastiskt då???



-

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vet inte vad jag tycker om skräckfilmer för jag sitter mest bakom kudden hmm fast jag vill kolla på dem. Fast jag ser ju inte så mycket. Knepigt värre. Nej nu skippar vi fredagen den 13:e och ser fram imot imorgon.

Anonym sa...

När får vi se bilder på nya underverket? ;) Och hur tar hundarna emot den nya familjemedlemmen?

Kram Sofie

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena