onsdag 4 februari 2009

En semla i sängen och två i magen!



Semletider... mumsens! Igår åt jag två semlor! Faktiskt. Men inte samtidigt. Det blev två fikastunder! De godaste semlorna i Uppsala kommer från Konditori Landings. Jag är rätt säker på det, men jag har inte gjort någon grundläggande undersökning för att komma fram till detta resultat! :-) Kanske skulle man planera in en semle-runda i helgen? Fika semla på alla kondisar och sen bestämma var den godaste finns? Vore himla kul!


Lusse är ju känd sen han var liten som creme-bullen, grädd-bullen och lusse-bullen med mera. Nu får han vara min semle-bulle! Han älskar att ligga i sängen och mysa på morgonen, och JA, han får det! För att han inte tigger om att få komma upp. Han frågar snällt om han får. Och han kan ta ett nej. Han luktar så gott av nytvättade lakan efter att han legat i sängen ett tag och då är han en riktig mys och pussgurka, den lilla semlan!
(Solo får också vara i sängen, på dagtid, när man säger varsågod)
.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Så du är en semla älskare ;) Jag gillar dem i små mängder.

Anonym sa...

Har nog inte alltid varit det! Och kommer nog inte att vara det för all tid :-)
/H

Sofie sa...

Föresten du är utmanad :)

Välj 6 mappen i din fotomapp på datorn och välj 6 bilden och lägg upp den på din blogg.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena