fredag 11 april 2008

Årets utställningssäsong 2008


Året 2008 kommer att tillägnas Solo i utställningsringarna. Mellon och Lusse ska få vila. Solos första utställning blir Österby i maj 24/25. Därefter åker vi till Norrköping 31 maj/1 juni. Till Österby har vi nära, endast 4 mil så då behövs ingen övernattning. I Norrköping sover vi över hos min bror. Vi sover över oavsett om det går bra för Solo eller ej, dvs om vi ska tävla vidare även på söndagen. Det kan vara trevligt kanske att se Norrköping by night? ;)

Kanske anmäler jag Solo också till Avesta 14/15 juni, men det är osäkert.


I dagsläget har jag inte anmält Solo till Världsutställningen (www.worlddogshow2008.se/wds) i juli, 3-6/7! Anledningen är att jag har en resa inbokad då. Men jag har väldiga kval för att den är inbokad både över WW, kennelträffen hos Enigma (www.kennelenigma.com) och sommarutställningen 12/13 juli i Lövudden. Nu måste jag undersöka om det går att boka om resan. Jag kommer nämligen inte klara av att missa dessa tre fantastiska "events" i sommar. Eller hur, visst är jag dum om jag går miste om allt detta? Visst, en resa till USA i tre veckor smäller ju också ganska högt, men ändå. Nu känner jag att jag måste boka om resan. Håll tummarna för mig att det går!!!!


Planer finns också att anmäla Solo till Ransäter 27-28/7. För augusti och september har jag ännu inte bestämt något. Det känns som att det ligger långt fram i tiden och det är viktigt nu att ser hur det går för Solo på de första utställningarna. Vi behöver förstås träna mycket också så att han är med på noterna när det gäller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte får man missa WDS och allt annat skoj som händer den veckan! Hoppas din resa går att boka om, vi vill ju se snygg-Solo och Vilda vill gärna träffa honom, hon säger att hon skall lära honom allt hon kan (nåja det går väl fort..:) halvstorasyster som hon är.
Kram Ingrid Tage Vilda o Elsa

Sofie sa...

Har inte heller anmält till WDS men vi får se hur det går i Rocklunda nästa helg. Går det bra så kanske jag anmäler.

Anonym sa...

Kul att Solo ska satsas på, "lillkillen" ;) Men du, lite tufft att tro att han ska bli BIR och BIG-1 (på en av sina första utställningar!) för att tävla vidare på söndagen eller? Du har kanske högt flygande planer för din grabb!? hihi, ingen blir ju gladare än jag om det blir så ;)

Kram Sofie

Anonym sa...

Nåja, i teorin är allt möjligt, eller hur? Och jag tänker att ibland kan det mest oväntade hända! Om du ska landa i trädkronorna är det ju bra att sikta mot stjärnorna! Så tänker jag!
Heja Solo!
/Helena

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena