fredag 25 april 2008

Äntligen fredag!

Åh, vad härligt med fredag. Jag är på jobbet men det känns svårt att motivera sig för arbete, när solen skiner härligt utanför fönstret och jag har trevligheter att se fram emot i helgen. Dock, jag ska arbeta undan en del "små högar"! Tack och lov har jag inget stort som ska påbörjas.

Igår efter jobbet stannade jag och en vän till på en nyöppnad bar alldeles vid ån och satt och myste i solen med öl och gott tilltugg. När vi cyklade efter ån kunde vi konstatera att uteserveringarna nu har poppat upp som svampar ur marken eller liksom lövsprickningen har exploderat. Och alla serveringar var fulla av sommarlängtande och öltörstiga personer! Det såg härligt ut.

Jag har fått berättat för mig att sommaren i år mest troligt blir varm och fin. Det låter bra! Men tyvärr tar nog solen slut lagom till Valborg och vi får regn istället den dagen! Tråkigt! Då blir det nog ingen grillning på kvällen. Men sillunchen står kvar! Den kan vi ju inmundiga inomhus i alla fall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt det lätt med en öl i solen på en uteservering. Nu blev jag faktiskt avis. Här växer inte de trevliga uteställerna på träd.

Anonym sa...

Visst har det varit en alldeles underbart solig och skön helg för både människor och djur...men ha förtröstan...sista april ser ut att bli ganska bra ändå
"mormor"

Anonym sa...

JAA!!!

Valborg ser ju ut att bli fin ändå! Härligt!

Anonym sa...

Visst har jag bloggat om Rocklunda du får blädra lite i bloggen ;)
Kram Sofie

Anonym sa...

Nu har jag minsann läst lite och kikat på bilder på fina hundarna!
Roligt att få se så fina bilder på dem!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena