onsdag 2 april 2008

Grundlurad

Ja, då är vi inne i april redan. Det går med en rasande fart mot våren och sommaren nu, tycker jag. Det är skönt men lite läskigt, för att man nästan inte hinner med. Men jag ser fram emot våren och sommaren otroligt mycket. Framför allt på grund av att det är enklare att vara ute med hund då. Det är också enklare att utställningsträna i den värmande solen så att hunden inte behöver spänna sig för att det är kyligt.

April inleds ju med FÖRSTA APRIL! Blev du lurad? Du kanske inte vet om att du blev lurad? ;) Jag måste erkänna att jag blev ordentligt dragen vid näsan! En av "fastighetstomtarna" vi har här i föreningen mötte mig utanför huset och sa att de skulle gräva grunden runt huset.
-Jaha, sa jag (men jag tyckte det lät mycket märkligt) och så sa han att det bara var runt min uteplats som det skulle grävas och det skulle ta lång tid och vara mycket besvärligt.
-Oj då, sa jag. Så blev det tyst en stund för jag stod och funderade. Då utbrister han
-April, april, du är grundlurad!
Ha, ha, ha, mycket lustigt. GRUND-lurad! Jag slår vad om att jag inte var den första han lurat denna dag. I egenhet av "fastighetstomte" har han ju en viss makt, och då hukar sig de stackars föreningsmedlemmarna. Jag tänkte helt enkelt inte att det var möjligt att han skojade! Till saken hör ju att "fastighetstomten" lyder direkt under den skräckinjagande vicevärden. Då tassar man lätt på tå, kan jag säga. Hur som helst, "fastighetstomten" hade faktiskt ett besked till mig av sanningsenlig karaktär. Jag har fått tillåtelse att bygga om min uteplats. Dock ska jag inlämna en planritning först som styrelsen ska godkänna. BRA! Då kan jag snart börja bygga om och säkerställa att hundarna inte "flyger" över det nu lite för låga staketet som jag har. Jag vill kunna använda min uteplats som ett extra rum där även hundarna kan vistas utan att "flyga" över staketet ut i trädgården. Visst, ibland får de vara i trädgården, men bara när jag tillåter det och öppnar grinden. Lusse brukar inte vilja vänta på att jag öppnar grinden utan föredrar att storstilat "flyga" över staketet. Staketet ska bli högre och jag ska ordna med en stadigare grind, sätta en överlöpare så att jag kan hänga blomamplar och sätta spaljé. Det blir fint. Och "utbrottssäkert"! :)

Glad vår!

1 kommentar:

Anonym sa...

Naah, vad söt Lusse är!! Primsan låter hälsa att det är precis så man skall sova. Mysigt nedstoppad under täcket. Lusse verkar vara en trevlig prick enligt Primsan LOL Kram från Paula och gänget.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena