lördag 5 april 2008

Planritning


Så här vill jag att nya uteplatsen ska se ut. Ritningen är långt ifrån skalenlig och det som är mest iögonenfallande felaktigt är bredden. I realiteten kommer det att vara mer rymd mellan mittstolparna. Det kommer att innebära plats för spaljé och blomamplar. Jag hoppas också att jag kommer att kunna ställa blomkrukor på staketet. Det som jag är mest nöjd med är det lilla utkikshålet i grinden för hundarna!


Nu ser jag fram emot att få uteplatsen ombyggd snarast så att vi kan vistas därute. Jag längtar efter att få börja gräva i rabatterna, sätta jord och penséer i krukor och plantera doftande caprifol på utsidan av staketet.


Jag ska kanske tillägga att vi egentligen inte hindras i dagsläget av att vara därute, men då måste jag ha koppel på både Lusse och Solo för de är båda rymningsbenägna. Lusse hoppar ju gärna över staketet och jag har sett att Solo också är på väg att göra det. Solo har dessutom prånglat sig ut genom ett hål i planket som löper på ena sidan uteplatsen. Det är inte roligt att behöva hålla hundarna i koppel på uteplatsen. Det begränsar allas frihet att röra sig. Men Mellon då? Ja, han är den enda som håller sig i skinnet! :) Han har ju alltid varit lite stel spatialt och brukar inte lätta med alla fyra tassarna samtidigt från marken! För mig är han "safe" och borde fungera som en förebild för de övriga två, men icke!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Nej det är verkligen inte kul att behöva ha hundarna i koppel eller lina för att de smiter. sitter själv här med det problemet. Maya är också säker och igentligen en riktig fegis för att försöka ta sig ut. För Astrid hägrar omvärlden.
Ritningen så mycket fin ut det kommer nog att bli perfekt.

Anonym sa...

Det blir nog superfint när det är klart! Kram!

Anonym sa...

Lycka till med uteplatsen.Jag är lite nyfiken på dina kommande planteringar och amplar.Kanske kan jag få lite inspiration till min egen uteplats, som är riktigt fattigt på grönt.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena