lördag 22 augusti 2009

Tog fel på dag...

...och vilken tur att vi inte åkte iväg! Jag hade blivit rätt snopen om vi kommit fram och inte en kotte eller hund hade varit där! :-) Vallentuna-utställningen är ju imorgon och inte idag! Så kan det gå när man har bråttom och inte läser ordentligt vad det står i papprena och i kalendern. Av en lycklig händelse fick jag denna information av Sofie Lönn, tack för det.

Gissa om jag är glad att jag tog miste på dag, för ärligt talat - jag hade tänkt ställa in utställningen på grund av hällregnet. Jag antar att det nu är dags att omvärdera min tävlingsinstinkt... hmmm.

Kort och gott, det är imorgon det gäller! Ett sista cert och ett championat hägrar. Men med 17 faraohundar anmälda och stenhård konkurrens åker jag dit med största ödmjukhet.


Håll tummar och tassar, igen ;-)


.

6 kommentarer:

Sofie sa...

Gud vilken tur att du inte åkte. Och ja du får nog omvärdera din tävlingsinstinkt. I varjefall när tävlingen i helgen är så nära hemma ;)

Helena svarar Sofie sa...

Kanske får jag vuxenpoäng istället? :-) Jag menar, det finns väl gränser? ;-) Det ösregnade ju! Brrr, det värsta jag vet är att bli blöt och kall.

Sofie sa...

Fast du har ju faktiskt ett tält och säkert varma tröjor ;) Jag gillar inte heller att bli blöt. Solo kanske hade varit värsta pinglan i ösregnet. Det kan man ju inte veta om man åker. Men vad gör man inte för att ens hund ska bli champinjon :)

Men du har helt klart många vuxenpoäng :)

Sofie L sa...

Vilken tur! Och det gick ju bra idag! Grattis till championatet! Du försvann så fort så jag hann inte träffa dig idag och gratulera!
Kram Sofie

PS. Jag var också j**ligt glad att utställningen inte var igår när jag fick ditt SMS, men skita i den, nej det hade jag inte gjort ;)

Paula & Primus sa...

Grattis finaste Solo till CHAMPIONAT!!!!! Vi gör vågen här hemma.

Meiju sa...

Grattis Solo och Helena! \0/

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena