torsdag 6 augusti 2009

Tävling i helgen

Idag är det dags att börja rusta för utställningen SKK i Askersund. Klorna ska klippas på alla tre, Lusse ska få ett bad och han ska få en tand skrapad. Det är en kvar att skrapa sen sist. Lusse är inte så förtjust i att få tänderna skrapade så man får ta dem lite pö om pö. Lever ska jag inte glömma att köpa idag och förbereda den med kokning och rostning i ugnen.

Vädret är kanon och det ska fortsätta vara så genom hela helgen! Toppen! Risken är väl stor att det blir lite för varmt för hundarna på lördag så det är ett måste att ha med mycket vatten och trasor så att man kan hålla dem svala.

Imorgon em åker vi ner till Askersunds-trakten och inkvarterar oss på Tivedens vandrarhem. Vi var sent ute med att boka stuga på någon av de närliggande campingarna så alla stugor var upptagna. Men det gör inget. Det är skönt att vara på plats där det inte är så mycket hund.

Jag är jättenyfiken på vilka farahundar som är anmälda! Primus, halvbror till Solo, kommer dit. Det blir kul att träffa honom med tillhörande matte Paula. Han är dock inget hot om cert då han redan är champion. Kanske visar Madelene Solo. Det vore skönt. Då kan jag pusta ut för nerverna kommer att vara på helspänn ändå då Solo går om championatet. Jag kan istället koncentrera mig på Lusse. Det vore jättekul om han kunde placera sig bra i öppenklassen. Tänk om han har den minsta lilla chans på ck? Det vore fantastiskt kul.

Övriga utställningar som vi har att se fram emot nu är Vallentuna SKK 23 augusti och sen Öland 5 september. Den utställningen är jag mycket nyfiken på. Undrar hur många faraohundar som kommer dit? Samtidigt pågår nämligen utställning i Högbo, både SKK och SvVk. Gissningsvis åker de flesta dit. På Öland ska vi njuta av en liten minisemester också. Jag har då jobbat några veckor, börjar nu på måndag, så det blir härligt med en litet avbrott mitt i upptakten på kurser och annat.

Håll tummarna för oss att det går bra för Solo i helgen! Pirrigt är det...


:-)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Ha en jättemysig minisemster i Askersund. Jag vill ha en snabbrapport sedan om hur det gick. Kommer att hålla tummarna för snygging Solo :)

Öland är nog ett bra drag tror jag om ni inte än har fått det ni vill ha då.Själv ska vi prova chklass då i Högbo. Det ska bli spännande.

Ingrid sa...

Vi håller tummar och tassar!
Ingrid o hundar

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena