söndag 9 augusti 2009

Resultat Askersund

Vilken dag vi hade i Askersund igår! Jag trodde aldrig att jag skulle få ordning på Solo innan det var dags för honom äntra ringen strax efter klockan nio på morgonen. Han hade haft en ganska dålig natt på Tivedstorps vandrarhem, med mycket snurr och orolighet, och inte så god uppvärmning innan vi kom till utställningsplatsen. Men lagom till att Madelene tog honom hade jag fått ner honom i varv, tack och lov, och han skötte sig riktigt bra i bedömningen. Solo vann sin öppenklass med etta och ck!!! (han var dock ensam i sin klass)



Framför domarbordet


Runt i ringen. Han fick i sin kritik att han rör sig bra. Men han kan röra sig bättre, det vet jag!


Jag visar honom i bästa hane. Nu gällde det! Skulle Casper, snyggt visad av proffset Sofie Lönn, ta certet eller skulle Solo och jag ha tur?

Håll ut, håll ut, domaren har inte bestämt sig ännu...


Äsch, det blev inget cert! Men en super andra placering! Solo slog två snygga championhanar! Casper vann och kunde knalla iväg med certet! Morr.... :-) Men gissa vad glada vi var ändå! Strålande resultat!

Sen var det dags för Lusse. I sin öppenklass hade han konkurrens av inte mindre än sju fina hanar. Dock delades två eller tre tvåor ut i bedömningen så om jag inte missminner mig var det endast 5 hundar inklusive Lusse som skulle placeras i klassen. Lusse fick en etta i bedömningen och då blev jag jätteglad! Han var nämligen inte helt med på noterna denna dag. Jag tror att han var lite tagen av värmen. Och han var inte sugen på köttbullar!
Här står vi som vinnare av ck och första plats! Helt otroligt! Jag trodde inte att det var sant när domaren pekade på mig och Lusse som etta!

Då fick vi ju tävla om bästa hane! Lilla Lusse och jag skulle möta "kanonerna" i ringen och vi hade, rent teoretiskt, chans att få cert! Tyvärr blev vi inte placerade i bästa hane. Om jag inte missminner mig så placerade sig de fyra championhanarna med Harley som etta i linjen och en hanhund från unghundsklassen tog certet på en fjärde placering, men jag är osäker på detta. För exakta uppgifter besök www.saluki.se
Men vilken dag! Lusse är uppenbart på väg att kunna konkurrera i ringen. Han behöver dock, enligt domaren, mer ringträning och det vet vi ju om...
Min fina, fina Lusse! Tack alla ni som på plats kom fram och gratulerade!
:-)



4 kommentarer:

Sofie sa...

Jag blir så glad när jag läser det här Helena. Jag förstår att du är jättelycklig över Lusse. Fy fasiken vad kul det var att ni fick gå in i bästa hane. Bara det är ju en stor vinst i salukiringen kan jag tänka mig. Det är ni verkligen värda.

Sen måste jag ju säga att Solo är min personliga farvorit. Han är en riktig snygging :) Det där certet kommer nog snart. Vi fortsätter att hålla tummarna. Snygg var du också föresten.

Ingrid sa...

Starkt jobbat! Grattis!!!
Kram Ingrid o Co

mojes sa...

Så många fina bilder av både två och fyrbentingar!
Äntligen blev det Lusses tur att visa att han minsann står sig i konkurensen,ska bli kul att se mer av honom nu när han "vuxit i kostymen"
Och snygga, gulliga Solo...dom andra faraonerna får nog passa sig när han har bestämt vem som är snyggast!!!
Jag är så glad att allt avlöpte så bra trots lite orolig sömn natten före
Kramar mormor

Paula sa...

Solo var väl värd att vinna över Prims!! Ni var jätteduktiga och han är såå läcker, Solo! Kram, Paula

ps. Certet kommer snart, det känner jag på mig!! ds.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena