fredag 29 maj 2009

Utställningsträning

Oj, oj vilket härligt väder vi har haft idag!!! Varmt och soligt. Såååå skönt.

Idag har vi utställningstränat och alla tre hundarna fick chansen att visa vad de går för. Det var premiär för samtliga. Nåja, Solo hade ju sin premiär i Österby (han fick ju ingen träning dagarna före som det var tänkt). Solo ville mest busa innan vi satte igång. Då var han rätt okoncentrerad men lyckades ganska bra ändå eftersom han vet vad utställning handlar om. Lusse var som en tossig virvelvind och var alldeles förtjust. Han kunde inte stå stilla och ville bara ha godis. Man blir ju liksom full i skratt… Säkert går det bättre nästa gång. Mellon var helt fantastisk som den veteran han är. Och visst är han väl fin, 6-åringen? ;-)


Mellon står fint


Mellon
Lusse fick span på en annan hund. Det tackar vi för!

Solo spanar efter några barn med en boll

Solo gör sitt jobb :-)

Solo



:

1 kommentar:

Jörgen sa...

En trio stiliga killar! Roligt att se att Mellon är i fin form. Ett halvårs diet har gjort susen. Intressant att se att han och Solo är mer och mer svåra att skilja på. Lille Solo har vuxit på sig. Sen har vi ju fine Lusse!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena