tisdag 19 maj 2009

Matvägraren

Nu närmar det sig utställning i Österby och jag kan konstatera att Solo knappt märkbart har lagt på sig lite extra hull de senaste veckorna. Han har haft en svår period med maten och vill helt enkelt inte äta. Jag har försökt att inte göra någon affär av det. Istället har jag försökt att reta hans aptit. Ibland har det funkat och han har kommit igång att äta men oftast smakar han bara lite och sen lämnar han maten. Det är ju frustrerande såklart. Men jag hoppas att han inte är för tunn i domarens ögon på lördag. På torsdag blir det utställningsträning med fotografering. Det blir intressant att se hur han ser ut stående och i rörelse.

Good news! Jag tror det blir fin-fint utställningsväder i helgen! Vilken tur, eller hur?



:-)

1 kommentar:

Ingrid sa...

Lycka till i helgen - ser fram emot foton! Och du ska veta att Tage varit en likadan matvägrare :).
Tack för gratulationerna också!
Kram Ingrid o Tage o Vilda o Elsa

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena