onsdag 13 maj 2009

Nya uteplatsen

Äntligen är den nya uteplatsen klar! Här är några bilder på processen och färdigt resultat. Nåja, nästan färdigt, det ska målas vitt förståss och det som redan är vitt (det gamla träet) ska skrapas och få ny färg.

Rymningssäkert är det långt ifrån. Ni vet, det finns inget som kan hålla en saluki inne om han verkligen vill fara iväg och jaga något kul, eller för den delen bara springa. Lusse har redan hoppat över några gånger. Visst, han slår i ryggen i blomampeln när han hoppar, men några blåmärken får man väl stå ut med, tänker nog Lusse. Han kommer in direkt när man säger till honom. Det är samma med Solo, han kommer på inkallning och särskilt snabbt om han får en köttbulle för uppoffringen! I lördags när ombyggnaden gjordes var Lusse alldeles förtvivlad. Han ville så gärna ut och springa i trädgården. Han såg från fönstret att staketet var borta och det var nog riktigt lockande. När han väl fick komma ut på terassen, när det nya staketet var på plats, var han så ivrig att få springa att han försökte hoppa ut genom det lilla hundfönstret i grinden! Jag trodde inte mina ögon. När jag hade hjälpt honom att komma loss, man kan säga att han fastnade lite, blev jag så full i skratt. Hur tänkte han??? Ha, ha, ha. Svaret är att han inte tänkte! Knasiga saluki!
-
Så här såg det ut när det gamla staketet var borttaget. Lika högt som grinden som står lutad mot förrådsväggen.

Så här fint blev det när det var klart! Klängväxter ska planters för att klättra i spaljéerna.

Mellon tittar ut genom sitt fönster i grinden!


Lusse kikar också ut!


Härligt att få plantera och göra fint!


Jag älskar färgkombinationen rosa och vitt. Här är favoritpelargonen Mårbacka.



-

3 kommentarer:

Sofie sa...

Vad fint det blev. Visst är det härligt att få plantera lite blommor så det känns lite mer somrigt.

Sofie sa...

Oj är vi först in ringen. Vad jobbigt men det får väll gå. Fast det är rätt skönt att vara först. Visst får ni samsas med oss i tältet. Jag har nu märkt det så det ska inte vara några problem att sätta upp. Jag hoppas att Maya har slutat löpa till dess annars kan nog husse ta hand om henne.

mojes sa...

Jag är så glad att uteplatsen äntligen är klar...den blev så fin med vackra blommor, och snart kommer klängväxterna att rama in det hela,så ni ska säkert trivas väldigt bra där - både vovvarna och ni själva
Kram från mormor

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena