fredag 30 januari 2009

Modiga Mellon

I morse hade vi turen att få träffa hästarna på promenaden. De var ute i hagen och den stora kom fram till oss. Jag måste försöka få med mig kameran nästa gång vi går förbi hästhagen på hundpromenad. Så att det kan dokumenteras och förevigas, mötet med hästen som är så otroligt fin. Mellon är så himla härlig när han ska hälsa på hästar som vi möter. Han är ju den i trion som är klart modigast i mötet med andra djur (hästar och får osv). Han är sååå rolig! Visst är han lite skraj, men inte särskilt. Han går fram och hälsar på hästen, och detta är en stor travhäst vi talar om, inte någon liten ponny, och det är så gulligt när de möts nos mot mule! Sen måste han ju skälla ett par gånger, Mellon, liksom för att bjuda in hästen till bus och lek. Och visst kastar han fram sina framtassar, på busigt faraohundvis! Min modiga Mellon, som vågar hälsa på hästen, nos mot mule.



-

1 kommentar:

Sofie sa...

När vi gick förbi några hästar för några veckor sedan bjöd hästarna upp till bus. De galopperade runt i hagen när vi gick förbi och alla hundarna ville helt klart busa med. Ibland brukar jag fundera över vad hästarna tycker om våra hundar med täcken. Undra om de ser hundarna som små hästar med täcken.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena