torsdag 8 januari 2009

Och det smäller fortfarande...


Nyårsfirandet var ju tufft för vovvarna. Mellon och Solo reagerade kraftigt det här året och skällde mycket vilket gjorde det plågsamt även för Lusse och oss tvåbenta. Lusse verkade hantera smällandet bäst. Han tyckte om att vara "skyddad" i sovrummet, uppkurad i sängen med persiennerna nerdragna och bakgrundsmusik. På så sätt hörde och såg han mindre av eländet utanför. Solo och Mellon var i stort behov av sällskap. Annars skällde de.

Bilden på "lilla" Solo under bordet är dock tagen vid ett helt annat tillfälle! :-) Fast han närmar sig sin stora två-årsdag ser han ibland ut som och beter sig som en "puppy".
Tyvärr så smäller det fortfarande av nyårsraketer runt om i området... Dock sporadiskt. Ibland så hoppar jag själv till när vi är ute på promenad. Det är ju inte bra då det påverkar hundarna direkt. Önskar att det kunde bli ett totalförbud snart.
-

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena