onsdag 15 oktober 2008

Solo lite här och där!

Först en liten kort summering från förra helgens utställning i Sundsvall:

Solo gjorde mycket bra ifrån sig tillsammans med sin uppfödare Sofie Lönn i utställningrsingen i Sundsvall i lördags (se Sofies blogg, länken i marginalen) och jag är väldigt glad att Sofie ville visa min lilla motsträviga och socialt nojiga stolle! Kanske vänder hans negativa trend när någon annan håller i snöret framför domarbordet. Nu verkar det inte som att det är domarkontakten han ogillar utan egentligen att bli "handlad". Det rimmar faktiskt ganska bra med hans personlighet och situation just nu - han är ganska envis och självständig och väldigt intresserad av tikar! Då kan man ju förstå att hans fokus inte ligger på vad JAG vill med honom i ringen! Han vill bestämma själv! Samt snoka efter tjusiga tjejer istället! Så det så!

Solo fick en okej men lite konstig kritik och etta med hp. När jag såg honom i ringen med Sofie, som gjorde ett mycket bra jobb, tänkte jag att domaren, P. Heikkinen-Lehkonen, inte skulle hålla ett CK inne. Men, det gjorde hon! Det var Valle som fick CK i öppen klass istället, Fauoziahs Darin, GRATTIS Jenny, till cert och championat!


Solo är lite små-knasig ibland, kan man säga...



"Skulle önska att denna snygga cape kunde bli min, då kunde jag låtsas att jag var någon annan- Kanske Bat Dog?"


Vad gör man när inte rumpan får plats? Man låter den hänga utanför såklart!


"När jag sover drömmar jag om små mini-grisar (syns det?)"


-

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena