fredag 10 oktober 2008

Förberedelser

Nu ska jag snart börja packa inför resan upp till Sundsvall ikväll. Det är bara jag, Solo och mamma som åker upp. Jag hoppas på en trevlig kväll i Sundsvall och en bra tävling imorgon. Jag vet inte vad man gör i Sundsvall kvällstid en fredag men jag kan tänka mig att hotellet kan erbjuda en god restaurang och lounge så slipper man gå ut på stan. Vi ska bo centralt på Strand och då har vi inte så långt till utställningsplatsen på lördag morgon, enligt vad jag har förstått. Utställningen äger rum i Nordic-hallen och ska vara trevlig interiörmässigt med bra ljus och golv osv, tror jag. Tror att de lägger ut mattor i ringarna och det är ju bra. Det är endast sex faraohundar anmälda så det blir spännande! Vi ska väl inte in i ringen förrän vid 11-tiden och det är bra för då får Solo lång tid på sig att vänja sig vid platsen och förhoppningsvis lugna sig lite.

Känner mig lite krasslig dock, halsont och huvudvärk. Hoppas att det går över. Vill vara i god form imorgon! Måste bädda med de bästa av förutsättningar! Tar med mig ett paket alvedon :-)

Håll tummarna för Solo imorgon!


.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi håller tummarna här hemma imorgon.
Skönt att bara åka iväg med en hund. Det är även nyttigt för hunden :)

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena