söndag 12 oktober 2008

GRATTIS Lusse!


Idag fyller Lusse - Prins Lucien av Lunsen - tre år! STORT GRATTIS till Lusse-bullen! Snart närmar sig hans årstid, den vita med snö och Lucia-firande... Det var ju så han kom till mig, med snö runt tassarna och vit som den lilla ängel han var, så fin och go´. Nu är lika fin och go´men lite större!


Hundsport kom för ett par dagar sen med posten. Jag läste speciellt noga veterinärens artikel om bukspottskörtelns funktion för hund. Den dysfunktion som beskrevs var den som Lusse har, som förkortas EPI, exokren pancreas insufficiens. Det är roligt att kunna fastställa att för Lusses del är "sjukdomen" lindrad med stigande ålder. När han insjuknade för ett par år sen var han i behov av mycket medicinering men nu klarar han sig med endast en tesked granulat på fodret och han kan äta en smörgås med smör, eller få annat godis (köttbullar och korv) som de andra två utan att bli dålig i magen. Det är så roligt. Lusse är en sund och frisk hund och han kommer nog att leva ett långt och rikt liv, min lilla snö-ängel!

-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till din vita dröm i efterskott. Hoppas att han fick en underbar födelsedag.

Många kramar från oss

Anonym sa...

Stort grattis till prins Lucien!:)))

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena