tisdag 17 juni 2008

Solo i Avesta

Här kommer en liten rapport från helgen, lördagens utställning i Avesta, ett par dagar för sent!

Solo var ensam i sin klass, unghund (precis blivit 15månader!) och fick en etta med CK (championkvalitet) med en mycket fin kritik. Espen Engh som var domare sa efter bedömningen att Solo är "en mycket snygg hund". I konkurrensen om Bästa hane blev Solo oplacerad men domaren sa att "han har framtiden för sig". Mycket roligt att höra!

Övrigt i kritiken var "/.../kombinerar kraft och elegans /.../ utm öron /.../ utm bakbensvinkling, utm päls o färg /.../ rör sig stabilt och effektivt"

Jag blev särskilt glad över det sista. Jag är så glad att han rör sig för att han själv vill! Han har ett eget driv i stegen och jag behöver inte pusha honom framåt. Det är härligt.



Solo blir bedömd av Espen Engh


Full fart framåt i ringen! Foto: Jörgen Pettersson


Foto: Sanna Martell
Solo deltar i Avelsgruppen (Bild: uppfödargrupp - Spike, Solo, Primus och Vega). Gruppen vann (i tuff konkurrens) med fin kritik och skulle enligt domaren ha tagit sig bra ut i finalen. MEN vi åkte hem efter att vi var klara i rasringen! Det var ju fotboll (Sverige-Spaninen) kl 17.45! Och vi hade INTE hunnit hem till avsparken :-) Jag gjorde ett val och det får jag stå för, men visst.... jag undrar ju hur det hade gått i finalen... MEN, det fina i denna melodi är ju att vi säkerligen får tillfälle att visa grupp i finalring igen framöver, med så fina vovvar!


Foto: Jörgen Pettersson
Sofie sällskapade med oss, med Maysan och Astrid, ibland i tältet och ibland utanför (det kom några regnskurar). Här är det Astrid som ställs ut i ringen. Tack för en trevlig dag, Sofie! Men vad hände? Hittade du inte till Sibban?

.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! tack själv för trevligt sällskap i lördags och för att vi fick plats i tältet. Maysan var nog nöjd över att hon slapp sitta ute i regnet.

Jätteroligt att Solo fick en 1:a med CK. Tråkigt att ni inte fick någon placering men jag tror helt klart att ni har framtiden för er.

Hahahaha ja du vart tog vi vägen. Jag tror att vi tog en varsin sibylla. Förstod att ni tog en annan en jag, men jag orkade inte leta efter er. Åkte hem och sov istället med två trötta hundar.

Anonym sa...

Grattis till CK:t och en bra fortsättning på alla kommande utställningar...
Jättekul och trevligt att läsa och se de fina bilderna!
"mormor"

Anonym sa...

Solo blir en kraft att räkna med i ringarna! Han är jättefin! Kram, Paula

Anonym sa...

Tack Paula! Primus är också kanon. Grattis till det första certet i helgen, suveränt!
Kram

Anonym sa...

Hej där, trevlig sida du har. Jag hittade hit genom min nätkompis FaraoTages sida.

PumiIda

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena