måndag 9 juni 2008

Att ha bil eller inte ha bil - det är frågan



Solo sover i bussen. Buss är nästan lika bra som bil! :-)

Inför nästa helg när det är dags att åka till Avesta (utställning), eftersom Solo är anmäld dit, har jag som vanligt bilångest. Bil är det enda alternativet när man ska ha hund med sig och packning (bur, tält för sol och regnskydd, stolar m.m) och kanske något ombyte för mig själv (snygg kavaj eller extra skor om det regnar) MEN jag gillar inte att köra bil! Jag vill inte HA bil, vill inte äga bil, vill inte låna bil (stort ansvar) KOSTAR så himla mycket, bara bekymmer osv, osv. Jag sålde ju min bil i januari och det är så skönt att vara bilfri. Men jag vet att det är bra att ha bil ibland. För hundarna. När man ska på utställning. Fast för den här säsongen blir det ju inte så många tillfällen. Det som återstår nu är Avesta, Svenstavik och så en "hemlighet", kan ju inte avslöja alla utställningar vi ska på ;-) Då har jag bestämt att HYRA bil för dessa tillfällen. Det kostar ju en del, men det struntar jag i. Det blir i alla fall mycket billigare än att äga en bil själv.

Så vi kommer till Avesta på lördag morgon! Yeah! Skönt att faraohundarna går in i ringen först vid 11-tiden. Det var länge sen jag var i Avesta nu. Men jag har för mig att det är rätt bra utställningsplats, på ett idrottsanläggning. Vi hoppas att det fina vädret håller i sig över helgen. Alla vovvarna får följa med nu, och då är det bra att inte glömma tältet, som jag gjorde till Norrköpingsutställningen. Bra mot stark sol eller i värsta fall bra regnskydd.





Det går bra att vila i mattes famn också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mm...bilar är både skönt att ha och något som är skönt att slippa ha.

Slår man ut kostnaden på hela året så blir det billigare att hyra bil, om man inte behöver använda den mer än några få gånger. Dessutom slipper man allt krångel som bilägare måste dras med.

Anonym sa...

Solo looks so charming! Hopefully meeting you in near future :)

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena