måndag 17 november 2008

Perverst med djursex

Det är märkligt att ett modernt land som Sverige inte har tagit krafttag när det gäller tidelag. Det hörs ju på själva ordet att företeelsen inte är ny, utan väldigt gammal och man har låtit det få överleva in i modern tid. Helt otroligt! Alltså, både företeelse och ord är ålderdomligt, men det visar sig ju att sjuka människor ägnar sig åt sådant idag, att ha sex med djur.

Hur kan man inte lagstifta mot något så hemskt? Är det för att det inte förekommer så ofta? Har det inte funnits någon anledning menar man? Det är inte, i mina ögon ett argument för att inte ta ansvar i frågan. Ett land som Sverige kan inte ha en skamfläck i lagen där tidelag inte är upptaget som kriminell handling.

Om tidelag som handlig kriminaliseras kan också Socialstyrelsen ta upp detta sexuella beteende som en sjukdom i diagnoslistan. I en sjukdomsförklaring ingår att någon far illa för att någon är sjuk och/eller behöver hjälp, jämför med pedofili. Pedofili är en sexuell perversion som drabbar hårt de barn som faller offer för en pedofil, som är en person som är sjuk och behöver hjälp. Denne förgriper sig på barn sexuellt. Det är ju självklart att även djur far väldigt illa av att bli utsatta för sexuella övergrepp! Bort med pedofili, bort med tidelag. Låt de minsta och värnlösa i samhället, få det skydd från lagen som de behöver!

Jag hänvisar till http://www.skk.se/
för att läsa mer om detta.



-

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen vidrigt. Jag blir så förbannad och ledsen över att det inte finns någon bra lag mot det här. Politikerna borde skämmas.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena