onsdag 19 november 2008

Fina tavlan

Nu har jag äntligen fått hem den fina bilden som jag så länge suktat efter. Den kom med posten igår och snabbt fick den plats i en ram och på väggen!
Första gången jag såg bilden var på sommarspecialen (Svvk utställning) i Mariefred sommaren 2007. Den delades då ut vackert inramad till BIS-vinnaren. Konstnären heter Christina Schulte. För att beställa bilden och tidningen kan du besöka "Scandinavian Sighthounds - the journal" på www.sighthoundmag.com
Varför är jag så förtjust i bilden? Dels är den skickligt målad och så är ju mina favoriter där - salukin, faraohunden och whippeten! Dessutom har jag fått höra att det är Vega, mamma till Solo och syster till Mellon som är den avbildade faraohunden och att salukin föreställer vackra Diesel (Amiyat Anakin) som är släkt med Lusse (de har samma mormor, Badavie Illuin). Vem whippeten är vet jag tyvärr inte, kanske en Adagio-hund?
När det gäller de andra omslagen till tidningen som finns att köpa så tycker jag att de andra två är fina, men inte jag är helt nöjd med 2008 års omslag. Afghanen är mycket vacker men jag gillar inte hur faraohunden är avbildad (Quingen?) Han ser inte ut att ha några rastypiska rörelser utan ser liksom för överdriven ut i stegen. Visst, han är en hejare på att trava men tillsammans med Afghanen hade det kanske varit fördelaktigare att bli avbildad med ett vackert porträtt?
-

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du fick tag på tavlan. Vet ju hur du suktade på utställningen i Skogås. Den är verkligen fin.

Hoppas att allt är bra med alla ;)
Kram

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena