torsdag 6 november 2008

HUND 2008

Tänk, jag höll på att missa att anmäla till Stora Stockholm i år! Jag brukar alltid skriva upp sista datum att anmäla i min kalender men hade inte gjort det gällande denna utställning! Hjälp!

Tiden går så fort nu så det är lätt att missa saker. Tänk vad beroende man är av sin kalender!

Hur som helst, i måndags 3 nov, som var sista anmälningsdag, gick jag in och anmälde Lusse. Och när jag satt där gick det av bara farten att jag anmälde Solo också! För jag hade inte tänkt göra det. Jag hade bestämt att han skulle få vila från utställningsringen ett tag - och jag från honom! :-) Nu när jag anmält honom så kommer han mest troligt att dyka upp, men jag känner mig väldigt splittrad. Även om inte jag visar honom i ringen så är det ganska tufft att ta med honom på utställning nu för han är så himla intresserad av andra hundar. Jag kanske ber Sofie Lönn om hjälp, Solos uppfödare och en skicklig handler.

Kicki Renlund som är vår hundkursinstruktör menar att Solo bara är väldigt nyfiken och vill hälsa på andra hundar. Därför gör han utfall och kämpar för att slita sig loss från mig. Det känns skönt att höra att ett proffs tolkar Solo på det viset och inte som en galen och aggressiv hund.

Jaha, vi får väl se hur det blir. Det sägs ju att hoppet är det sista som överger människan och jag hoppas verkligen att Solo vänder snart i sitt beteende. Men jag lever inte på hoppet utan i mitt fall så passar det nog bättre med detta uttryck "Det sista som överger människan är envisheten" för jag är såååå envis och jag tänker inte ge upp min lilla Solo-slyngel!! Bara så att ni vet! :-)


-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag satt där i valet och kvalet och bestämde mig för att inte anmäla till slut. Men jag kommer nog dit ivarjefall och kollar in läget. Det brukar vara min enda hundfria dag på hela året.

Anonym sa...

Bara 11 faraohundar anmälda. Om jag hinner (så det inte krockar med mina andra hundar) så kan jag visa Solo åt dig om du vill.

Kram Sofie

Anonym sa...

Åh, endast 11 faraoner! Blir spännande. Jag skulle bli jätteglad om du vill visa min Solo!
Vi hörs om det längre fram!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena