tisdag 20 maj 2008

Solo på väg


Solo närmar sig hästen



Solo väntar på bussen


På väg hem - lite trött



Idag var vi på väg till Vasaparken för att delta i ring- och koppelträning, Solo och jag. Men vi missade bussen! Då tog vi istället en stilla promenad förbi Linnés Sävja och hälsade på hästarna. Solo är väldigt duktig med andra djur (förutom hund och katt) och visar stor försiktighet och respekt för hästar, kor och får. Han verkar inte rädd men vill inte så gärna närma sig hästen i onödan, verkar det som. Målet med denna lilla promenad kom ju att ändras då vi missade ring- och koppelträningen. Vi tog en senare buss och åkte in till stan för att gå till mattes jobb och hämta datorn.
Imorgon ska vi arbeta hemma hela dagen och rätta tentor. Det blir flexibelt och skönt, för hundarna. Jag hoppas också på bra väder så att vi hinnner träna trav och uppställning, Solo och jag. Han behöver "få kläm" på att springa bredvid lite ytterligare. Dock, jag är mycket nöjd med att han har eget driv. Han har MYCKET eget driv. Detta är jag mån om att bevara. Nu handlar det bara om att rikta drivet "runt i ringen" :-) Jag är lite nervös nu inför utställningen på lördag i Österby. Detta blir Solos debut för i år och jag vill inte att han ska backa för domaren när det gäller att visa tänder. Det gjorde han ju på Stora Stockholm förra året och det var inte roligt! Men nu på lördag är det Magnus Hagstedt som dömer och inte någon konstig gammal tant med prasslig kjol! :-) Så det verkar ju lovande! Håll tummarna för att Solo uppför sig!!




Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena