måndag 8 november 2010

Solo börjar bli en knubbis

Nu märks det på flera sätt att Solo är kastrerad. Det mest uppenbara är att han är helt tokig i mat och skäller när han tycker att det är dags för frukost och middag. Han har också blivit så rund att det inte längre går att skönja de tre ryggkotorna. Oj, oj. Han som ska till Hundmässan i december! Nåväl, vi har bytt foder ganska nyligen, från Purina Pro Plan Performance till Royal Canine Sensible för alla hundarna. Ingen av de tre vuxna hundarna behöver längre högenergifoder så det var klokt att gå tillbaka till RC Sensible som vi hade förut. Solo har också blivit betydligt mjukare i kroppen. Jag tror att det är för att han är mer avslappnad efter kastreringen. Det känns helt annorlunda att klappa honom och gosa med honom. Lite märkligt kan man tycka.

Han har också lugnat ner sig betydligt i andra sammanhang. Skönt! Han är inte lika tuff när han leker på gården. Nu kan han utan problem leka med både Mellon och Ennio ute, samtidigt. Mellon och Solo hade superkul länge igår eftermiddag med pinnar. När Solo leker med Ennio blir det mycket spring. Mellon gillar inte att springa utan anledning men får man jaga pinne då är han med!

Så livet med Solo och de andra rullar på. Lusse och Solo hålls strikt åtskillda och det funkar ju, även om det är ganska bökigt.


:-)

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Mellon och Solo tävlar om titeln. Knubbigaste Faraohunden i Uppland. Solo har tagit in på tjockisen Mellon, men vi får väl se till att han förlorar den tävlingen...

Carolina sa...

Muscot svällde upp som en ballong när han blev kastrerad, svårt att hålla vikten på honom också. Men det verkar vara väldigt vanligt. Vi ses i Sthlm! Mvh Carolina

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena