tisdag 21 september 2010

Solo återhämtar sig


Solo hösten 2007 (Foto Sofie Lönn)

Solo är fortsatt duktig efter kastreringen. Jag trodde att han skulle ha väldiga problem med att acceptera tratten men det går mycket bra.

När vi ändå var hos veterinären förra veckan för kastreringen fick Solo antibiotika för de utslag han haft på ryggen någon vecka. Veterinären menade att det hade bildats stafylokocker (läskiga bakterier) i såren och det såg inte bra ut. Antibiotikan verkar bita och såren har torkat ihop fint och nu syns bara några sårskorpor. Antibiotikan verkar också kurera Solos problem med analkörtlarna! Ja, han har varit en riktig stinkis en längre tid. Nu hoppas vi att den perioden är slut!

Så på det stora hela har det varit ganska synd om Solo på sistone med läskiga sår på ryggen, analkörtlar som krånglar och en operation. Men nu verkar det som att han är på bättringsvägen.
Jag läste på en websida om kastrering att det kan dröja någon månad innan man ser några förändringar i hundens beteende. Ser fram emot att se några små förändringar snart...

Om Solo blir lugnare så kanske han kan bo kvar hos oss! Jag hoppas verkligen det!!!


:-)

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Stor krya-på-dig-kram från Vilda, Tage tycker att han verkar ha haft en läskig tid och Elsa bryr sig inte ett dugg (hennes normala reaktion mot allt som har med faraohundar att göra ;))
Jag hälsar till er allihop och hoppas att allt löser sig till det bästa!
Kram Ingrid

Jörgen sa...

Hoppas de små förändringarna som kanske kommer snart, sen blir lite större förändringar och Solo lugnar sig. Hoppas!

Boubou sa...

Krya på dig!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena