onsdag 11 augusti 2010

Tävling i helgen

Imorgon är det dags att börja packa för resan söderut på fredag då vi åker till Askersund. Det är Solo och Ennio som ska ställas ut på lördagen. Vi bor som förra året i Tivedens nationalpark på ett mycket trevligt ställe som har kursgård, stugor och vandrarhemsliknande logi. Jag har för mig att vi hade ett rum förra gången som hette Skomakaren och det ligger i en liten länga på en mysig liten gård med en gammal bagarstuga rakt över. Bilder på idyllen kommer efter helgen!

Övriga inbokade utställningar i sommar är Eskilstuna, Visby och Högbo. Lusse och Ennio åker till de två förstnämnda och Solo och Ennio till Högbo. Därefter tänker jag ta det lugnt med Solo. Tror jag... Jag hoppas att det går bra för Lusse på kommande utställningar. Det vore så kul om han kunde plocka åtminstone ett cert till! :-) Sen är det bara det svåra vinthundscertet kvar och i salukisammanhangt lär det ju sitta hårt åt, dessvärre, pga den tuffa konkurrensen.

Ikväll har Solo fått en härlig cykeltur så nu ligger han och tar igen sig. Åtminstone ett tag! Han är så duktig på cykling. Så länge det inte dyker upp en katt eller något rådjur förståss! Han springer alltid med ett jämt och raskt tempo. Duktiga Solo.

Till Askersund är endast 9 faraohundar anmälda. Ska bli spännande att se vilka de är!



:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena