måndag 16 augusti 2010

Härlig helg i Öster- och Västergötland

Vi har haft en riktigt skön och innehållsrik helg i Askersund och Vadstena. Vi åkte ner på fredagen till Tiveden och inkvarterade oss där. Bilder från Tivedstorp kommer så snart som möjligt. Det är verkligen vackert och fridfullt där. På lördagen var vi på utställningen i Askersund och hade tur med vädret. Vi hade faktiskt tur med vädret hela helgen! Varmt och skönt har det varit. Kanske var det lite för varmt på utställningsdagen för svetten rann om mig efter både Solos och Ennios omgångar i ringen. Det var skönt att det var samma ring för faraohund och saluki. Vi hade också förmånen att titta på Basenji som gick i samma ring före faraohundarna. Solo var först ut denna dag och hade fått en god uppvärmning på morgonen hemma "på torpet" med Jörgen. De sprang en sväng och det märktes på Solo senare för han var betydligt mer avslappnad i sina rörelser än han brukar. Dock så hängde han lite med huvudet i ringen, kanske för att han var rätt uppvärmd av solen vid det laget. Men han var jätteduktig och fick en hyfsad kritik av domare Magnus Hagstedt. Men han kom inte längre än till bästa hane 4. Jag trodde att han skulle placera sig något bättre faktiskt! Dock, jag är nöjd. Etta med Ck, en okej placering och reserv-cacib!

Ennio gick in i en stark valptävlan. Det var fyra hanvalpar och två tikvalpar. Han fick dock se sig slagen av sin kullbror B. Pacific Dream som blev BIM-valp och kullsyster B. Persian Princess blev BIR-valp. Hoppas att det gick bra för henne i valp-BIS:et. Ennio har så fiiiina syskon! Det var en mycket fin BIR och BIM-valp vi kunde se från ringside. Grattis till lyckliga valpägare!

På söndagen lämnade vi Tivedstorp och åkte ner till Vadstena. Vi besökte klostret och gick en guidad visning. Himla trevligt. Vovvarna var med på flera promenader i vackra Vadstena och kunde lugnt vila i bilen när vi åt lunch och "gick i kloster" för vädret var milt och molnigt. Med rutorna fullt nerdragna fungerar det.

Bilder från helgen kommer snart!


:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena