tisdag 31 augusti 2010

Ennio BIS-3 valp på Gotland!


Ennio i finalringen på söndagen


Han var lite busig med Marie Frisén och här syns hur han stegrar lite inför ett skutt!


Lusse passade på att vänslas lite med en chart polski i väntan på bedömning i rasringen


Lusse springer fint


Lusse står fint framför domarbordet


Vackra Lusse


På promenad innanför ringmuren i Visby på lördag em.

Vi har haft en härlig helg på Gotland trots grymma förkylningar. Vädret var bra och solen sken för det mesta på utställningsplatsen. Men det kom en rejäl regnsskur precis innan saluki skulle gå på söndagen. Som tur var hade vi hunnit få upp tältet och domaren gjorde en paus för afghanerna innan det var dags för saluki.

Ennio blev BIR-valp på lördagen (SKK nat) men inte utplockad i gallringen i finalringen. Inte heller basenjivalpen blev utplockad i gallringen denna dag. De tog igen det nästa dag med råge! Ennio blev BIS-3 och basenjin blev BIS! Visst är det märkligt hur domare kan tänka så olika?! Grattis Cilla och "lilla Lilly" till BIS-valp!!!

Lusse gjorde fint ifrån sig båda dagarna. Vi behöver inte skämmas. Han blev tvåa i öppen klass på lördagen med CK. På söndagen fick han dock nöja sig med en slät etta och tvåa i öppen klass.

Nu går Lusse av sin karriär som utställningshund. Han har flera CK och bästa hane-placeringar med sig och inte minst ett cert! Men tvåorna är för många och flera domare verkar ha svårt med hans svaga könsprägling och något lösa frambensrörelser. Han viftar lite för mycket med framtassarna när han springer. Jag är så stolt över min fina Lusse och jag blir lite sorgsen när jag skriver det här. Egentligen skulle jag ju vilja fortsätta och kämpa med honom och plocka två cert till så att han kan bli champion. Han har ju så många bra kvaliteter också. Men, men... så här får det bli nu.

Jag har ju en liten stjärna i gruppen nu och det är Ennio! Det ska bli så kul att fortsätta att ställa ut honom. På söndag är det dags igen i Högbo och då visar jag själv. Det ser jag fram emot!

:-)


3 kommentarer:

Sara BP sa...

Jag måste bli lite bättre på att kommentera också..!

Stort grattis, jättekul att läsa! Lycka till i helgen ocks, det kommer säkert gå jättebra. Vi håller tummarna!

Sofie sa...

Grattis till Bis placering igen :) Vilken lite fin kille ni har fått tag på. Men du behöver väl inte lägga ner lusse helt. Kan du inte bara ställa honom ibland för skoj skull. Man vet ju aldrig.

Ska bli så kul att ses i högbo :)) kram

mojes sa...

Det är nog ett klokt beslut att låta Lusse få vara "söt" och bara få njuta av hundlivet

Ennio däremot kan nog gå långt och ni förtjänar varann både i och utanför ringen

Grattis från mormor

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena